Fordelene ved hvedeklid

Alle fibre er vigtige uanset hvor de kommer fra, og de har alle en forskellig virkning på kroppen.

Hvedeklid er en af de mest koncentrerede kilder til fibre. Der er flere fibre i hvedeklid end i andre kornprodukter som f.eks. havre og ris.

kornsække

Får du nok?

Vi er mange, som får for lidt fibre. Voksne bør spise ca. 25 g fibre om dagen*. Heldigvis kan du få fibre på mange enkle og velsmagende måder. (* Europæisk kostanbefaling)

æblebrød

Skift nu

Sådan får du nemt flere fibre

  1. Skift det hvide brød ud med brød med mange fibre og fuldkornsvarianter
  2. Vælg brune ris eller fuldkornspasta i stedet for hvide ris og almindelig pasta
  3. Skift din normale morgenmad ud med morgenmadsprodukter med mange fibre som
    Kellogg's® All-Bran®.

Du behøver heldigvis ikke at gå på kompromis med smagen – prøv de forskellige varianter fra Kellogg's® All-Bran®.

morgenmadsprodukt

Variation er nøglen

Ved at spise et bredt udvalg af morgenmadsprodukter, frugt og grøntsager, bælgfrugter, nødder og korn får du både opløselige og uopløselige fibre.

Tjek næringsdeklarationen

Gå efter fødevarer, der indeholder mindst 6 % fibre.

10g hvedeklidfibre om dagen bidrager til en øget passagehastighed i tarmkanalen. All-Bran indeholder mindst 3,6g hvedeklidfibre pr. portion. Bør nydes som en del af en varieret og afbalanceret kost og en sund livsstil. Vær opmærksom på, at hvis du i forvejen spiser mange fibre, kan effekten variere. Det er vigtigt, at du drikker meget vand, når du spiser fiberrig kost.